Veel Nederlanders kopen speciaal voor het WK een nieuwe televisie. Grootbeeld LCD-schermen met beeldmaten van 42 tot 47 inch zijn favoriet, maar ook LCD's met een beeldmaat van 60 inch doen het goed. De elektrotechnische detailhandel verwacht een omzetstijging van 10 tot 15% ten opzichte van een normale verkoopperiode dankzij het WK. Deze omzetstijging kan nog hoger uitvallen als het Nederlands elftal de volgende ronde bereikt. Dit blijkt uit onderzoek van brancheorganisatie UNETO-VNI onder haar leden in de elektrotechnische detailhandel.
Behalve de LCD-tv's in grote beeldmaten neemt ook de populariteit van Led-tv's toe. Dit is volgens manager Detailhandel Maurice Estourgie van UNETO-VNI vooral te danken aan het ultradunne design en het lage energieverbruik.
Hoewel het WK niet in 3D wordt uitgezonden, merkt de detailhandel een groeiende belangstelling voor deze innovatie. De televisiekijker wordt steeds mobieler. Om niets te missen van de verrichtingen van Oranje in Zuid-Afrika, wil de consument voetbal kijken op alle mogelijke locaties. Volgens het onderzoek van UNETO-VNI heeft dit een positief effect op de verkopen van net- en notebooks en los te verkrijgen antennezenders.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten