Ericsson's ConsumerLab maakt de resultaten bekend van het wereldwijde 'Multi Screen Media Consumption' onderzoek. Dat onderzoek laat onder meer zien dat consumenten tot 35 procent van hun vrije tijd besteden aan het kijken van televisie- en videocontent. Bovendien worden consumenten zich steeds bewuster van nieuwe internetgebaseerde en on-demand technologieën en groeit het gebruik hiervan. De studie van Ericsson's ConsumerLabs is representatief voor meer dan 300 miljoen consumenten.
93 procent van de respondenten kijkt minimaal eens per week op de traditionele manier naar lineaire televisie-uitzendingen. Door de komst van nieuwe distributiekanalen verandert echter de rol van deze geprogrammeerde televisie. Zo gaf meer dan 70 procent in het onderzoek aan dat zij wekelijks opgenomen uitzendingen streamen, downloaden of bekijken. 50 procent gebruikt iedere week internetgebaseerde on-demand TV/video.
Live uitgezonden televisiecontent is nog steeds heel belangrijk voor consumenten. De mogelijkheid om zelf te kunnen beslissen wanneer en hoe je TV kijkt zal de rol van geprogrammeerde content echter wel beïnvloeden. Consumenten geven aan gepersonaliseerde, gebruiksvriendelijke, kwalitatief hoogwaardige on-demand televisieservice te willen zonder commerciële reclameblokken. De onderzoeksdata laten een duidelijk verband zien tussen welke functionaliteit consumenten belangrijk vinden en de bereidheid ervoor te willen betalen. Op dit moment staan de bestedingen van de consument niet in verhouding tot de hoeveelheid kijktijd. De gemiddelde consument besteedt 38 euro per maand aan televisie. In bijna 60 procent van deze gevallen betreft dit uitgaven aan reguliere televisie/video. Deze reguliere televisie neemt echter maar 40 procent in van de tijd die er in totaal wordt besteed aan televisie/ video kijken. Consumenten betalen dus niet het meest voor hetgeen zij het vaakst gebruiken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten