Uit de resultaten van het
jaarlijkse ConsumerLab onderzoek
van Ericsson blijkt dat ‘social TV’ steeds meer een massa-fenomeen wordt. 62
procent maakt gebruik van social media terwijl men TV kijkt. Een toename van 18
procent ten opzichte van vorig jaar. 67 procent gebruikt tablets, smartphones of
laptops bij het TV-kijken 60 procent maakt wekelijks gebruik van on-demand
diensten
Het kijkgedrag en de eisen aan het tv kijken veranderen. Terwijl slechts 7 procent van de consumenten hun tv-abonnementen zegt te willen verlagen, geeft 41 procent van de consumenten aan dat ze bereid zijn meer te betalen voor televisie- en videocontent in HD-kwaliteit. Meer dan de helft van de consumenten wil in staat zijn om zijn eigen content te kiezen.
Het kijkgedrag en de eisen aan het tv kijken veranderen. Terwijl slechts 7 procent van de consumenten hun tv-abonnementen zegt te willen verlagen, geeft 41 procent van de consumenten aan dat ze bereid zijn meer te betalen voor televisie- en videocontent in HD-kwaliteit. Meer dan de helft van de consumenten wil in staat zijn om zijn eigen content te kiezen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten