De internetfunctie in Smart TV's wordt nauwelijks benut. Dat blijkt uit onderzoek van PriceWaterhouseCooper onder Duitse consumenten. Consumenten vinden de bediening te ingewikkeld, en het is gemakkelijker om met een tablet of laptop een onlinevideo te bekijken.
Van de gebruikers die wel de internetfunctie aanzetten kijkt veertig procent naar websites met videoclips of naar online-mediatheken. Drie op tien bezitters van de Smart TV bestellen wel eens een betaalfilm; jongeren (18-30 jaar) doen dat beduidend meer dan ouderen.
PWC gelooft nog wel in de internettelevisie, maar standaardisering onder fabrikanten is gewenst. Het bureau voorspelt desondanks een marktgroei van 175 miljoen euro nu naar 511 miljoen in 2017.
Van de gebruikers die wel de internetfunctie aanzetten kijkt veertig procent naar websites met videoclips of naar online-mediatheken. Drie op tien bezitters van de Smart TV bestellen wel eens een betaalfilm; jongeren (18-30 jaar) doen dat beduidend meer dan ouderen.
PWC gelooft nog wel in de internettelevisie, maar standaardisering onder fabrikanten is gewenst. Het bureau voorspelt desondanks een marktgroei van 175 miljoen euro nu naar 511 miljoen in 2017.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten