De concurrentie op de telecommarkt draait meer en meer om alles-in-één pakketten. Dat blijkt uit de jaarlijkse Telecommonitor die de Autoriteit Consument & Markt (ACM) samen met het jaarverslag heeft uitgebracht. De Telecommonitor laat zien dat KPN met digitale televisie sterker wordt op de televisiemarkt terwijl de kabelaanbieders groeien op de internet- en telefoniemarkt. Deze partijen proberen hun klanten steeds meer abonnementen in de vorm van alles-in-één pakketten aan te bieden. Inmiddels heeft 49 procent van de huishoudens een alles-in-één pakket, waarin combinaties van internet, televisie, vast en soms ook mobiel bellen worden aangeboden. KPN groeit sterk met deze alles-in-één pakketten. Kabelaanbieders hebben daarin al een sterke positie. De gegevens uit de Telecommonitor gaan over de periode tweede kwartaal 2012 tot en met tweede kwartaal 2013.
Digitale televisie heeft de analoge aansluiting nu echt verdrongen. Met een groei van 6% kijkt inmiddels 84% van de huishoudens digitale televisie. ACM verwacht dat voor televisie de concurrentie om de klant zal verhevigen via het glasvezel- en kopernetwerk (DSL). ACM verwacht dat meer televisiediensten via
Digitale televisie heeft de analoge aansluiting nu echt verdrongen. Met een groei van 6% kijkt inmiddels 84% van de huishoudens digitale televisie. ACM verwacht dat voor televisie de concurrentie om de klant zal verhevigen via het glasvezel- en kopernetwerk (DSL). ACM verwacht dat meer televisiediensten via
Geen opmerkingen:
Een reactie posten