De Nederlandse tv-markt is in het vierde kwartaal van 2014 met 20.000 aansluitingen gegroeid tot 7,76 miljoen. Dat blijkt uit het kwartaalrapport van onderzoeksbureau Telecompaper over de Nederlandse tv-markt.
Het aantal analoge aansluitingen blijft nog altijd dalen, maar de groei in het aantal digitale aansluitingen is voldoende om deze afname te compenseren. Vooral IPTV via DSL- of glasvezelaanbieders doet het goed. De kabelaanbieders zagen veel minder groei.
Bijna 90 procent van de huishoudens heeft een digitale aansluiting. Kabel is nog altijd de meest gebruikte technologie om tv door te geven, met 54 procent marktaandeel in aantal aansluitingen. DSL is nu goed voor 17 procent.
Het aantal analoge aansluitingen blijft nog altijd dalen, maar de groei in het aantal digitale aansluitingen is voldoende om deze afname te compenseren. Vooral IPTV via DSL- of glasvezelaanbieders doet het goed. De kabelaanbieders zagen veel minder groei.
Bijna 90 procent van de huishoudens heeft een digitale aansluiting. Kabel is nog altijd de meest gebruikte technologie om tv door te geven, met 54 procent marktaandeel in aantal aansluitingen. DSL is nu goed voor 17 procent.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten