Ruim een tiende van alle Nederlanders had in het vierde kwartaal van vorig jaar een abonnement op Netflix. De Amerikaanse streamingvideodienst is daarmee de grootste zogenoemde OTT videodienst in Nederland. Dat blijkt uit recent onderzoek door Telecompaper onder 6,200 Nederlanders in de leeftijd van 12-80 jaar.
Omgerekend gaat het om 865.000 Nederlandse huishoudens. Aangezien de dienst tegelijkertijd op meerdere apparaten kan worden gebruikt, ligt het aantal gebruikers hoger. Concurrerende diensten zoals Videoland Unlimited and NLziet scoren beduidend minder hoog.
Vooral jongeren onder de 20 spenderen meer tijd aan de consumptie van online videocontent dan aan traditionele omroepvormen, stelt Telecompaper vast. Zij vinden hun videocontent in toenemende mate op smartphones en tablets.
Omgerekend gaat het om 865.000 Nederlandse huishoudens. Aangezien de dienst tegelijkertijd op meerdere apparaten kan worden gebruikt, ligt het aantal gebruikers hoger. Concurrerende diensten zoals Videoland Unlimited and NLziet scoren beduidend minder hoog.
Vooral jongeren onder de 20 spenderen meer tijd aan de consumptie van online videocontent dan aan traditionele omroepvormen, stelt Telecompaper vast. Zij vinden hun videocontent in toenemende mate op smartphones en tablets.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten