woensdag 24 juni 2015

HBO zet crossmediale campagne in voor True Detective en Ballers

Deze week zijn True Detective, Ballers en The Brink bij HBO in première gegaan. Om de lancering van de nieuwste kwaliteitsseries bij een relevant publiek onder de aandacht te brengen, bedacht HBO Nederland een crossmediale campagne waarbij HBO de consumenten de content zelf wil laten ervaren. De Detta Dossiers, een online game geïnspireerd door True Detective, liet crimeliefhebbers verschillende fictieve moorddossiers oplossen.

In Zwijndrecht vond zondagmiddag - enkele uren voor de première van de tweede reeks True Detective - de ontknoping van De Detta Dossiers plaats. Nederlandse serie- en crimeliefhebbers konden wekenlang tegenstrijdigheden opsporen in een serie fictieve moorddossiers.

De nieuwe HBO-serie Ballers, met een hoofdrol voor Dwayne ‘The Rock’ Johnson, wordt geïntroduceerd aan de hand van Ballers Magazine. Dit digitale tijdschrift bevat exclusieve feitjes over de cast, het verhaal en American Football: de sport waar het allemaal om draait. Doel van het magazine is om de lezer op speelse wijze kennis te laten maken met de in Nederland relatief onbekende sport. Het magazine is ook ontwikkeld om de nieuwe, nog onbekende serie toegankelijker te maken voor serie- en sportliefhebbers.

Geen opmerkingen: