Consumenten kijken zes uur per week naar gestreamde on-demand tv-series, programma's en films. Dit is een verdubbeling ten opzichte van 2011. Zegt Ericsson in haar jaarlijkse Ericsson ConsumerLab TV & Media Rapport.
Daarnaast kijkt een op de tien consumenten meer dan drie uur per dag video's op YouTube.
Uit het onderzoek blijkt dat ‘user-generated content’ (UGC)-platforms goed zijn voor een steeds groter deel van het tv en video kijken. Ongeveer een op de tien consumenten kijkt meer dan drie uur per dag video's op YouTube, en één op de drie vindt het erg belangrijk om UGC thuis op de televisie te kunnen kijken. Daarnaast blijkt dat de toename van de bekendheid van UGC-platforms, zoals YouTube, heeft geresulteerd in een populariteitsimpuls voor educatieve en instructievideo's. Consumenten kijken deze video’s gemiddeld 73 minuten per week.
Verder komt naar voren dat het aantal consumenten dat video op een mobiel apparaat kijkt aanzienlijk is gegroeid: 61 procent kijkt op de smartphone, een stijging van 71 procent ten opzichte van 2012. Kijkend naar alle mobiele apparaten zoals tablets, laptops en smartphones, dan kijken tieners ongeveer twee derde van de tijd dat zij TV en video kijken, op een mobiel apparaat.
BMeerdere aflevering van een TV-serie achter elkaar kijken, het zogenaamde ‘binge-viewing’, is in hoog tempo uitgegroeid tot een belangrijk onderdeel van de TV- en video-ervaring. Dit is vooral te zien bij abonnees van diensten als Netflix, Amazon Prime en HBO. 87 procent van deze abonnees ‘binge-viewen’ minstens één keer per week.
De populariteit van lineaire TV blijft echter groot. Dit komt vooral doordat daar hoogwaardige en live content wordt geboden, zoals sport. Daarnaast heeft lineaire TV een grote sociale functie. Lineaire TV wordt in dat opzicht gezien als het kampvuur van de huiskamer.
Daarnaast kijkt een op de tien consumenten meer dan drie uur per dag video's op YouTube.
Uit het onderzoek blijkt dat ‘user-generated content’ (UGC)-platforms goed zijn voor een steeds groter deel van het tv en video kijken. Ongeveer een op de tien consumenten kijkt meer dan drie uur per dag video's op YouTube, en één op de drie vindt het erg belangrijk om UGC thuis op de televisie te kunnen kijken. Daarnaast blijkt dat de toename van de bekendheid van UGC-platforms, zoals YouTube, heeft geresulteerd in een populariteitsimpuls voor educatieve en instructievideo's. Consumenten kijken deze video’s gemiddeld 73 minuten per week.
Verder komt naar voren dat het aantal consumenten dat video op een mobiel apparaat kijkt aanzienlijk is gegroeid: 61 procent kijkt op de smartphone, een stijging van 71 procent ten opzichte van 2012. Kijkend naar alle mobiele apparaten zoals tablets, laptops en smartphones, dan kijken tieners ongeveer twee derde van de tijd dat zij TV en video kijken, op een mobiel apparaat.
BMeerdere aflevering van een TV-serie achter elkaar kijken, het zogenaamde ‘binge-viewing’, is in hoog tempo uitgegroeid tot een belangrijk onderdeel van de TV- en video-ervaring. Dit is vooral te zien bij abonnees van diensten als Netflix, Amazon Prime en HBO. 87 procent van deze abonnees ‘binge-viewen’ minstens één keer per week.
De populariteit van lineaire TV blijft echter groot. Dit komt vooral doordat daar hoogwaardige en live content wordt geboden, zoals sport. Daarnaast heeft lineaire TV een grote sociale functie. Lineaire TV wordt in dat opzicht gezien als het kampvuur van de huiskamer.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten