woensdag 28 februari 2018

Minder Nederlanders tevreden over interactieve tv-menu

De tevredenheid van Nederlanders over het menu van hun interactieve tv daalt. Nog maar 18 procent is tevreden. Een jaar eerder was dat nog 21 procent en in 2014 nog 27 procent. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper. Over de terugkijkfunctie van Replay TV van Ziggo zijn mensen ook minder tevreden, KPN laat eenzelfde beeld zien.

Ook het percentage mensen dat ‘gewoon’ tevreden is met zijn interactieve tv-menu, kwam in november 2017 lager uit dan het voorgaande jaar: 54 procent tegenover 57 procent. Vier procent van alle respondenten uit het Consumer Insights panel van Telecompaper is ontevreden of zeer ontevreden, net als eind 2016. Mogelijk heeft de dalende tevredenheid te maken met de gewenning aan interactieve tv.

Functies zoals het bekijken van gratis tv’s en films uit het interactieve tv menu en pauzeren worden ook minder gewaardeerd. Van alle mensen blijkt 21 procent zeer tevreden over de eerstgenoemde functionaliteit, een jaar eerder was dat met 30 procent duidelijk meer. Ook bij de functie programma pauzeren is er een significante daling van het aantal mensen dat zegt ‘zeer tevreden’ te zijn tussen 2016 en 2017: van 36 naar 34 procent.

Geen opmerkingen: