vrijdag 17 januari 2020

Serie-aanbod voor Nederlanders belangrijkste reden om Netflix of Videoland te gebruiken

Ondanks het uitgebreide filmaanbod van Netflix en Videoland, is voor Nederlandse consumenten de mogelijkheid om series te kunnen bingeviewen de belangrijkste reden om te kiezen voor deze streaming-videodiensten, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper binnnen het Consumer Insights panel.

Bij Ziggo Movies & Series ligt het zwaartepunt meer op films dan bij Netflix en Videoland, maar wordt ook de mogelijkheid om series te kunnen bingeviewen door bijna de helft van alle abonnees genoemd als belangrijkste reden om gebruik te maken van Ziggo Movies & Series.

In 42 procent van alle Nederlandse huishoudens is Netflix aanwezig, 10 procent van de Nederlandse huishoudens beschikt over Videoland. In het november van dit jaar gebruikte 62 procent van alle gebruikers Netflix voornamelijk om te kijken naar series. Vorig jaar eerder was dit nog 55 procent.

Slechts 21 procent van alle abonnees van Videoland kiest voor deze dienst vanwege het filmaanbod. Bij Netflix ligt dit met 30 procent een stuk hoger. Netflix speelt hier zelf ook op in met de productie en het aanbieden van steeds meer 'Netflix Original Movies'. Videoland, onderdeel van RTL, is vooral sterk op het gebied van series, mede vanwege het aanbod aan bekende Nederlandse tv-series.

Geen opmerkingen: