dinsdag 6 oktober 2020

Nederlander overweegt extra abonnement op online zender

35 procent van de Nederlanders overweegt of verwacht in de komende zes maanden een (extra) abonnement te nemen op een (premium) tv-zender of een los pakket (zoals een streaming videodienst). Anderhalf jaar geleden was dat nog 24 procent.

Het grootste deel overweegt een keuze voor Disney+ en Netflix, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper in mei 2020.

Een groeiend deel van de Nederlanders ziet zichzelf de komende zes maanden - alleen of als huishouden - dus een extra abonnement nemen voor tv- of videocontent, ondanks het feit dat veel mensen en huishoudens al een dergelijk abonnement hebben, bijvoorbeeld op Fox Sports, Netflix of Videoland.

Zo had Netflix in Nederland eind mei 2020 al een abonneebestand van 3,2 miljoen huishoudens. Tijdens de lockdownperiode tussen maart en juni hebben veel mensen bovendien een dergelijk abonnement genomen omdat entertainment buiten de deur niet of nauwelijks mogelijk was.

De meeste verwachte groei is er bij Disney+, Amazon Prime Video en Fox Sports Eredivisie (van 1 naar 3%).

Geen opmerkingen: