Na twee jaar trekt Dyson de stekker uit zijn futuristische ‘Zone’-headset, een combinatie van hoofdtelefoon en luchtreiniger. Het toestel, dat in mei 2023 op de markt kwam, viel vooral op door zijn opvallende design en kreeg gemengde reacties. Volgens Jack Dyson, zoon van oprichter James Dyson, was het apparaat zijn tijd ver vooruit.
De Zone bestond uit een hoofdtelefoon met actieve ruisonderdrukking en een afneembare luchtreiniger die voor de neus werd geplaatst. Het idee: muziek luisteren én tegelijk schone lucht inademen, bijvoorbeeld in steden met veel luchtvervuiling. Ondanks het innovatieve concept bleef het succes beperkt. Dyson verkocht slechts enkele duizenden exemplaren en erkent dat het product vooral een nichepubliek aansprak.
De productie is inmiddels stopgezet en het toestel is nauwelijks nog verkrijgbaar, op enkele stuks na via de Dyson-website. Toch sluit het bedrijf niet uit dat de technologie in de toekomst opnieuw wordt ingezet, mocht de luchtkwaliteit verder verslechteren.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten