Acht procent van de Nederlanders verwacht de komende twee jaar het huidige tv-abonnement op te zeggen omdat steeds meer programma’s via internet te bekijken zijn. Dat blijkt uit een meting van onderzoeksbureau Telecompaper op basis van zijn Consumer Panel in augustus 2015.
In een half jaar tijd is het aantal Nederlanders verdubbeld dat verwacht de komende twee jaar het traditionele tv-abonnement op te zeggen. Bij de meting in januari 2015 gaf vier procent van de Nederlanders dit aan. Nog eens vijf procent van de Nederlanders stelt te verwachten op een gegeven moment over te stappen van het huidige tv-abonnement naar online kijken (al dan niet via een abonnement), alleen niet binnen twee jaar.
Er zijn duidelijke leeftijdsgebonden verschillen bij de verwachting of men wel of niet binnen twee jaar het huidige tv-abonnement opzegt. Jongere tv-kijkers voorzien vaker dat zij hun tv-abonnement de deur uit doen. Bij de groep van 12-19 jarigen stelt 13 procent te verwachten dat dit gebeurt, bij de groep van 20-29 jaar is dat 12 procent en bij de Nederlanders van 30 tot 39 jaar is dat 11 procent.
In een half jaar tijd is het aantal Nederlanders verdubbeld dat verwacht de komende twee jaar het traditionele tv-abonnement op te zeggen. Bij de meting in januari 2015 gaf vier procent van de Nederlanders dit aan. Nog eens vijf procent van de Nederlanders stelt te verwachten op een gegeven moment over te stappen van het huidige tv-abonnement naar online kijken (al dan niet via een abonnement), alleen niet binnen twee jaar.
Er zijn duidelijke leeftijdsgebonden verschillen bij de verwachting of men wel of niet binnen twee jaar het huidige tv-abonnement opzegt. Jongere tv-kijkers voorzien vaker dat zij hun tv-abonnement de deur uit doen. Bij de groep van 12-19 jarigen stelt 13 procent te verwachten dat dit gebeurt, bij de groep van 20-29 jaar is dat 12 procent en bij de Nederlanders van 30 tot 39 jaar is dat 11 procent.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten