Het televisiescherm blijft centraal in Nederlandse huishoudens. De komende jaren verwachten bijna alle tv-bezitters de televisie evenveel of zelfs meer te gaan gebruiken. De toepassing van de televisie gaat echter veranderen. De tv wordt minder gebruikt voor het kijken van reguliere televisie uitzendingen en meer ingezet voor online streamingdiensten. De smart tv speelt hierin een centrale rol, zo blijkt uit de Smart Electronics Monitor, een marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 6.500 Nederlanders.
Regulier televisie kijken is nog altijd de belangrijkste activiteit op het televisiescherm. Ruim de helft van de totale tv tijd van een Nederlands huishouden wordt besteed aan reguliere tv zenders. Nu al wordt 12 procent van de televisietijd gebruikt voor online streamingdiensten. Met name Netflix en Popcorn Time zijn populair. Het gebruik van mediadiensten op televisie wordt steeds belangrijker. Netflix abonnees kijken nu al een kwart van de tv tijd naar Netflix.
Niet alle Nederlanders zijn bekend met de smart tv. Acht op de tien hebben weleens van smart tv’s gehoord. Momenteel heeft één op de drie huishoudens een smart tv. Het aantal smart tv’s zal in de komende jaren verder toenemen, aangezien de helft van de niet bezitters wel interesse heeft. Men wil met name een smart tv kopen als de huidige televisie het begeeft. Een belangrijke reden om een smart tv aan te schaffen is de integratie van diverse diensten in één apparaat. Door de opkomst van smart tv's moeten apparaten als Chromecast en Apple TV opnieuw hun toegevoegde waarde bewijzen. Zowel Google als Apple spelen hier op in met de aankondiging van Chromecast 2 en Apple TV 4.
Bezitters van een smart tv maken intensiever gebruik van het toestel dan bezitters van een gewone televisie. Drie van de vijf smart tv bezitters gebruiken het toestel meerdere keren per dag. Onder bezitters van een traditionele televisie is dit ongeveer de helft. Consumenten blijven de komende jaren de tv en de smart tv veelvuldig gebruiken. Nagenoeg alle consumenten met een smart tv verwachten de smart tv het komende jaar evenveel of meer te gaan gebruiken. Daarnaast verwacht 86 procent van de gewone tv bezitters het komende jaar evenveel of meer gebruik te gaan maken van het toestel.
Regulier televisie kijken is nog altijd de belangrijkste activiteit op het televisiescherm. Ruim de helft van de totale tv tijd van een Nederlands huishouden wordt besteed aan reguliere tv zenders. Nu al wordt 12 procent van de televisietijd gebruikt voor online streamingdiensten. Met name Netflix en Popcorn Time zijn populair. Het gebruik van mediadiensten op televisie wordt steeds belangrijker. Netflix abonnees kijken nu al een kwart van de tv tijd naar Netflix.
Niet alle Nederlanders zijn bekend met de smart tv. Acht op de tien hebben weleens van smart tv’s gehoord. Momenteel heeft één op de drie huishoudens een smart tv. Het aantal smart tv’s zal in de komende jaren verder toenemen, aangezien de helft van de niet bezitters wel interesse heeft. Men wil met name een smart tv kopen als de huidige televisie het begeeft. Een belangrijke reden om een smart tv aan te schaffen is de integratie van diverse diensten in één apparaat. Door de opkomst van smart tv's moeten apparaten als Chromecast en Apple TV opnieuw hun toegevoegde waarde bewijzen. Zowel Google als Apple spelen hier op in met de aankondiging van Chromecast 2 en Apple TV 4.
Bezitters van een smart tv maken intensiever gebruik van het toestel dan bezitters van een gewone televisie. Drie van de vijf smart tv bezitters gebruiken het toestel meerdere keren per dag. Onder bezitters van een traditionele televisie is dit ongeveer de helft. Consumenten blijven de komende jaren de tv en de smart tv veelvuldig gebruiken. Nagenoeg alle consumenten met een smart tv verwachten de smart tv het komende jaar evenveel of meer te gaan gebruiken. Daarnaast verwacht 86 procent van de gewone tv bezitters het komende jaar evenveel of meer gebruik te gaan maken van het toestel.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten