Consumenten blijken klaar voor VR. Eén op de tien Nederlanders heeft al eens een virtual reality bril geprobeerd en één op de drie heeft interesse in deze bril. De consument vindt VR-brillen vooral interessant voor films, series, documentaires, gaming en medische toepassingen. Drie op de tien geïnteresseerden overwegen in 2016 een VR-bril te kopen. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.004 Nederlanders.
Driekwart van de consumenten is bekend met virtual reality brillen, zoals een cardboard, Oculus Rift of Samsung Gear VR. Momenteel bezit 1 procent van de Nederlanders een virtual reality bril. Hoewel men vooral geïnteresseerd is in films kijken en games spelen, zien consumenten de VR-bril niet enkel als gadget voor entertainment.
Een derde van de consumenten is geïnteresseerd in een VR-bril. De interesse ligt hoger bij degenen die de VR-bril daadwerkelijk geprobeerd hebben. Een virtual reality bril met geïntegreerd scherm heeft de grootste interesse. Eén op de tien is geïnteresseerd in een VR-bril met een smartphone als scherm. Eén op de drie is in beide varianten geïnteresseerd.
Drie op de tien geïnteresseerden denken wellicht binnen nu en een jaar een virtual reality bril te kopen. Hiermee is de potentie in 2016 ongeveer 1 miljoen VR-brillen. De belangrijkste reden om een VR-bril te kopen zijn films, series en documentaires kijken (53 procent), games spelen (50), virtueel een stad bezoeken (25), TV kijken (22) en een gevaarlijke sport (zoals bungeejumpen) ervaren (21). Nederlanders verwachten dat eind 2017 één op de vijf consumenten een VR-bril in huis heeft.
Driekwart van de consumenten is bekend met virtual reality brillen, zoals een cardboard, Oculus Rift of Samsung Gear VR. Momenteel bezit 1 procent van de Nederlanders een virtual reality bril. Hoewel men vooral geïnteresseerd is in films kijken en games spelen, zien consumenten de VR-bril niet enkel als gadget voor entertainment.
Een derde van de consumenten is geïnteresseerd in een VR-bril. De interesse ligt hoger bij degenen die de VR-bril daadwerkelijk geprobeerd hebben. Een virtual reality bril met geïntegreerd scherm heeft de grootste interesse. Eén op de tien is geïnteresseerd in een VR-bril met een smartphone als scherm. Eén op de drie is in beide varianten geïnteresseerd.
Drie op de tien geïnteresseerden denken wellicht binnen nu en een jaar een virtual reality bril te kopen. Hiermee is de potentie in 2016 ongeveer 1 miljoen VR-brillen. De belangrijkste reden om een VR-bril te kopen zijn films, series en documentaires kijken (53 procent), games spelen (50), virtueel een stad bezoeken (25), TV kijken (22) en een gevaarlijke sport (zoals bungeejumpen) ervaren (21). Nederlanders verwachten dat eind 2017 één op de vijf consumenten een VR-bril in huis heeft.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten