Met de sportzomer in aantocht, schaffen veel Belgen en Nederlanders een nieuw tv-toestel aan. Online retailer Coolblue verkocht in de afgelopen twee weken alleen al tot 114 procent meer televisies ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
In vergelijking tot het ‘WK-jaar’ van 2014, groeide de verkoop zelfs met 150 procent. Dat vertaalde zich in een omzetgroei in deze productcategorie van 180 procent ten opzichte van 2014. Net voor een EK of WK doet de TV-verkoop het traditioneel altijd goed, maar Coolblue dankt de groei ook aan een goed-getimede TV-commercial. Daarnaast kiezen steeds meer Belgen en Nederlanders voor Coolblue door het uitgebreide productadvies. Vermoedelijk speelt ook het specialistische advies van Coolblue hierin een rol.
Uit de data van Coolblue blijkt dat steeds meer klanten hun TV upgraden in beeldkwaliteit en schermgrootte. Door de hogere beeldkwaliteit is een groter scherm een aantrekkelijke optie geworden, omdat de details beter zichtbaar worden. Kozen vorig jaar nog 1 op de 10 klanten voor een toestel met een 4K Ultra HD-scherm, dit jaar zijn dat er bijna 1 op de 3. Qua grootte kiezen inmiddels 1 op de 6 klanten van Coolblue voor een TV groter dan 55 inch. Vorig jaar waren dat er nog slechts 1 op de 20.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten