maandag 11 februari 2019

Ruim twee vijfde Nederlanders bingeviewt via streaming-diensten

Steeds meer Nederlanders doen aan bingeviewen via streamingdiensten. Tussen 2018 en 2019 is het percentage dat hier aan doet gegroeid van 35 naar 42 procent. Het aantal mensen dat nooit aan bingeviewen doet, is in dezelfde periode licht gedaald naar 33 procent. Dat blijkt uit cijfers op basis van het Consumer Insight-panel van onderzoeksbureau Telecompaper.

Het merendeel van de Nederlanders die wel eens aan bingeviewen heeft gedaan in de afgelopen zes maanden, gebruikt hiervoor een OTT-dienst zoals Netflix of Videoland. Een veel kleinere groep gebruikt hiervoor diensten van de eigen tv-provider. De groei in bingeviewen via streamingdiensten zat het afgelopen jaar ook vooral in het OTT-segment: van 28 procent begin 2018 naar 36 procent begin 2019.

Hoewel streaming het leeuwendeel voor zijn rekening neemt van het bingeviewen, worden er ook nog andere methoden gebruikt. Via een dvd bijvoorbeeld (6 procent) of opgenomen van de tv. Een vrij grote groep, 19 procent van de Nederlanders, geeft aan deze methode wel eens te gebruiken. Nog slechts een zeer beperkt deel bingeviewt gedownloade videocontent: 6 procent.

Geen opmerkingen: