Viaplay gaat klanten die daar recht op hebben compenseren voor de problemen met de streamingdienst. Dat heeft het bedrijf aan de Consumentenbond toegezegd. Viaplay heeft ook heeft een telefoonnummer geopend waar consumenten met klachten terecht kunnen.
Vooral Formule 1-fans klagen al maanden veel over haperende verbindingen en de slechte bereikbaarheid van de klantenservice.
Om in aanmerking te komen voor compensatie moeten consumenten kunnen bewijzen dat de dienst niet goed werkt. Én aantonen dat hun apparatuur en netwerk aan de vereisten voldoen. Daarom adviseert de Consumentenbond klanten om vast te leggen dat de streamingdienst problemen geeft. Dat kan bijvoorbeeld door een foto of een filmpje van hun scherm te maken.
Sandra Molenaar, directeur Consumentenbond, is gematigd positief over de opstelling van Viaplay: 'Het is goed om te zien dat het bedrijf in beweging komt. Dat is hoognodig, want ook afgelopen raceweekend kwamen er weer veel klachten binnen.'
Geen opmerkingen:
Een reactie posten