VodafoneZiggo polst verschillende Nederlandse voetbalclubs om de uitzendrechten van de Eredivisie in Nederlandse handen te houden. Dat onthulde sportmarketeer Chris Woerts in het WK-voetbalprogramma De Oranjewinter op SBS 6.
Op dit moment zijn de uitzendrechten in handen van ESPN van Disney.
Volgens Woerts wil VodafoneZiggo met deze rechten zien te voorkomen dat klanten overstappen. “Een klant behouden is goedkoper dan hem werven.” Woerts spreekt over een bedrag van 150 tot 200 miljoen euro per jaar. Dat zal deels moeten worden terugverdiend via sublicenties aan andere zenders.
De marketeer verwacht dat ook Apple (Apple TV+), Amazon (Prime Video) en Netflix een serieus bod op de uitzendrechten gaan doen. Koerts bezweert dat hij zelf niet is betrokken bij de onderhandelingen.
VodafoneZiggo kocht onlangs ook de exclusieve uitzendrechten van alle Europese voetbalcompetities, zoals de Champions League, Europa League en Conference League voor een periode van minimaal drie jaar.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten