Veel Nederlanders hebben afgelopen week ineens een e-mail van Netflix gekregen dat hun abonnement is stopgezet. Dat meldt het programma Radar.
Netflix is afgelopen week begonnen met het stopzetten van veel abonnementen die tussen 2015 en 2018 zijn afgesloten. Het gaat niet om alle abonnementen die toen zijn afgesloten, alleen als je een account hebt aangemaakt via de iPhone of iPad-app.
Dat deze Netflix-accounts worden stopgezet, komt door een conflict tussen de streamingdienst,
Omdat de abonnementen in de iOS-apps van Netflix werden afgesloten, gebruik je het betaalsysteem van Apple. Je abonnementsgeld werd dan maandelijks geïnd door de App Store, die het doorstuurde naar Netflix. Hiervoor rekende Apple een commissie van 30 procent. En daar is Netflix het niet mee eens.
Vandaar dat Netflix eind 2018 de mogelijkheid om via de iPhone- en iPad-app een abonnement af te sluiten, heeft stopgezet. Nu zijn ze begonnen deze abonnementen te annuleren.
Abonees kunnen hun abonnement behouden door een andere betaaloptie, zoals een creditcard, aan hun account te koppelen. Je abonnement wordt dan wel wat duurder.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten