dinsdag 16 maart 2010

BCC favoriet bij oriëntatie tv

Wanneer respondenten zich online oriënteren op een nieuwe televisie, is de kans het grootst dat ze BCC aanwijzen als favoriete webwinkel. Dat blijkt uit de Web Performance Scan die onderzoeksbureau WUA! in februari uitvoerde. Zes maanden eerder werd BCC tijdens hetzelfde onderzoek ook al het vaakst als favoriet aangewezen, maar toen was het Philips dat vanwege een betere vindbaarheid nipt eerste werd. De respondenten bezochten 61 verschillende website, en gaven daar in totaal 182 beoordelingen over.
Nadat de gehele top drie zes maanden eerder nog binnen een tiende punt van elkaar eindigde, slaat BCC ditmaal een gaatje met de concurrentie. De winnaar van het onderzoek scoort op vrijwel alle onderzochte deelaspecten hoger dan bij de eerste meting. Kieskeurig en Vergelijk.nl stijgen veel plaatsen in de ranglijst, en stoten daarmee Philips en Wehkamp uit de top drie. Bij Kieskeurig valt vooral een verbetering in de vindbaarheid en de informatiewaarde van de website te constateren.

Geen opmerkingen: