Omroepen lopen achter met het aanbieden van 4K content. Dat zegt Kostas Vouzas, senior Director Business EMEA van TP Vision (Philips), in een gesprek met Emerce op IFA in Berlijn. “De toestellen zijn er geschikt voor, maar alleen onlinediensten als Netflix investeren flink in 4K.”
4K levert vier maal de beeldkwaliteit van HDTV. Wanneer ook voetbal in 4K wordt aangeboden, zou dat een enorme boost geven aan de tv-verkoop, zegt Vouzas. Dat concurrenten al bezig zijn met 8K, in de aanloop van de volgende Olympische Spelen in 2020, lijkt Vouzas wat prematuur. 8K is de overtreffende trap van 4K. “Ik denk dat de vertraging van de uitrol van 4K content ook gevolgen heeft voor de introductie van 8K.”
Netflix gaat nog een stap verder: het bedrijf ziet geen toekomst in 8K. Eerder dit jaar liet de onderneming weten dat de inmiddels breed geaccepteerde beeldtechnologie HDR 8K minder urgent maakt. Netflix heeft al series in HDR geproduceerd, waaronder Marco Polo en Daredevil.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten