24 procent zou advertenties accepteren, als de abonnementskosten daarmee gelijk blijven. Ruim acht op de tien (82 procent) ziet niets in een tweede account tegen de volledige prijs.
“Het delen van abonnementen buiten het eigen huishouden is al jaren een doorn in het oog van streamingsdiensten. De stevige concurrentie in de streamingsmarkt met als gevolg beperkte winstgevendheid dwingt aanbieders om abonnementsvormen aan te passen, waarmee de balans gezocht wordt tussen groei van de aanbieders en kosten voor consumenten”, aldus Jan-Piet Nelissen, Partner Consulting bij Deloitte.
dinsdag 28 november 2023
Vier op de tien consumenten deelt abonnement op streamingsdienst
44 procent van de consumenten met een abonnement op streamingsdiensten Netflix, Disney+ en/of Amazon Prime deelt het account met iemand buiten het eigen huishouden. Als hier in de toekomst extra kosten voor in rekening worden gebracht, is slechts 37 procent bereid deze te betalen, zo blijkt uit onderzoek van Deloitte.
Labels:
streaming
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten