Ondanks deze stijging blijft internet only de grootste categorie met 52,5 procent van de huishoudens die voor deze optie kiezen. Tegelijkertijd is het aandeel van de alles-in-één abonnementen gedaald naar slechts 3,3 procent. Dit blijkt uit onderzoek van vergelijkingssite Overstappen.nl .
Overstappen.nl ziet op basis van eigen data een toename in het aantal afgesloten internet met tv-abonnementen. In 2021 koos 26,3 procent van de huishoudens voor dit type abonnement. Het aandeel steeg in 2022 naar 36,5 procent, gevolgd door een verdere stijging naar 42,2 procent in 2023. In de eerste helft van 2024 zette deze stijgende trend zich voort, met 43,4 procent van de huishoudens dat koos voor een internet met tv-abonnement.
Alles-in-één abonnementen, die internet, tv en vaste telefonie combineren, raken steeds meer uit beeld. In de eerste helft van 2024 koos slechts 3,3 procent van de huishoudens voor dit type abonnement, terwijl dit percentage in 2021 nog 12 procent was.
Het gebruik van vaste telefonie is al jaren aan het afnemen. Volgens de Telecommonitor van de ACM zijn het aantal vaste belminuten gedaald van 2,24 miljard in 2021 naar 1,16 miljard in het eerste kwartaal van 2024. De belangrijkste oorzaak is dat Nederlanders steeds vaker hun mobiele telefoons gebruiken om te bellen.
woensdag 11 september 2024
Internet met tv wint aan populariteit terwijl alles-in-één abonnementen verdwijnen
Steeds meer huishoudens kiezen voor een abonnement met internet en tv. In de eerste helft van 2024 koos 43,4 procent van de huishoudens voor een internet met tv-abonnement. Dit is een aanzienlijke stijging ten opzichte van 26,3 procent in 2021.
Labels:
marktontwikkelingen
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten